onsdag 20 juni 2007

Min födelsedagsfest

Min pojkvän överraskar mig på mig födelsedag! Han satte en ögonbindel för mina ögon och körde mig till okänd destination. När han knöt upp ögonbindeln så såg jag att jag befann mig i en urmysig lokal. Temat i lokalen var självklart exotiskt strandliv! Alla gästerna hade antingen någon sorts badkläder eller hulahula kjolar och blomsterhalsband. Jag får en fantastisk strand outfit att ha på mig kvällen i ära, den var en blandning av klänning och badräkt. Baren bestod av en exotisk bambu/trähydda med matchande stolar. Det doftar väldigt gott i lokalen, doften av mat är inte för stark men ändå tillräcklig för att få en att bli hungrig. På ett lång bord serveras en underbar buffé. Förätten består av små lyxiga smörgåstårtor. Som huvudrätt kan man antingen välja på färgglad Paella eller en läcker limefilé med tillbehör. Fantastisk pannacotta i stora vinglas med frukt och blåbärspaj med vaniljsås står för desserten. I baren står en grym bartender som gör fantastiskt goda drinkar i vackra färger med olika tillbehör (drinkparaplyer, fräscha frukter, drinkpinnar i olika motiv, mm) som gör drinkarna ännu läckrare än vad dom redan är. Det finns även en drink som serveras ur en cocosnöt. Ur högtalarna strömmar glad musik som får en att le och skaka på rumpan. Mest spelas det latinskt, HipHop och RnB. I Lokalen finns det stora palmer med små söta apor som hänger i träden. Uteserveringen är omslingrad av vackra ljusslingor och borden är dekorerade med vackra lyktor. Uteserveringens bord och stolar är även dom i bambu/trä material med exotisk inspiration. Atmosfären är väldigt mysig, det är en varm, skön sommarkväll. Det finns även vackra arabiska siden filtar ifall någon skulle vara lite halv frusen. Lokalen är ursprungligen en notoriskt känd bar. Kvällen är fantastisk och stämningen är glad och trevlig. Det är en sådan kväll man önskar aldrig tog slut.

1 kommentar:

Daniel sa...

En jättebra beskrivning av ett upplägg för en fest Susanna! Många bra detaljer som målar upp en tydlig bild. Du har ett G på uppgiften i nuläget.
När du jobbar om texten, börja med att styckeindela. Det som hänger ihop ska vara i ett stycke.
Sedan fortsätter du med att fixa till ett enhetligt tempus. Alltså, bestäm dig för om du vill skriva i dåtid eller nutid och ändra allt som inte stämmer med detta!
Mvh Daniel